Hej
Jag har köpt en begagnad IBM Thinkpad T30. Jag formaterade hela datorn och ominstallerade Windows XP servicepack 2. Sedan laddade jag hem alla möjliga drivrutiner från IBM's hemsida. Men det är fortfarande två saker som inte funkar bra:
-
När jag scrollar en hemsida så hoppar webbsidan, dvs inte mjuk rullning.
-
Jag får inget ljud när jag spelar upp en låt i media player.
Jag har försökt med alla möjliga drivrutiner. Är det någon som vet vad jag behöver?
Tacksam för hjälp!
Mvh Marcus
Hej igen
Nu har jag kikat i Enhetshanteraren och det står att jag inte har någon drivrutin för Videostyrenheten. Är det någon som vet var jag kan hitta en sådan?
Skogenskonung skrev:
Hej igen
Nu har jag kikat i Enhetshanteraren och det står att jag inte har någon drivrutin för Videostyrenheten. Är det någon som vet var jag kan hitta en sådan?
Gå till Lenovos sajt, klicka på Support & Downloads och skriv in ditt produktnummer i rutan överst till höger som heter Quick path, då får du upp alla drivrutiner som existerar för din modell.
Ditt produktnummer hittar du på en etikett under datorn, bredvid serienumret. Leta efter texten "TYPE 1234-A12" där 1234-A12 är ditt produktnummer.
Hej, tack för svar!
Det gick inte med de drivrutiner som fanns på IBM eller Lenovo, men det fixade sig till slut genom att välja att uppdatera drivrutiner automatiskt i enhetshanteraren. Nu rullar det fint när jag scrollar, skönt!