Jag har stora problem med filen shell32.dll i Vista, verkar det som. Jag nekas ständigt åtkomst till denna fil.
Det började med Quicktime, när jag gick igenom inställningarna i kontrollpanelen så öppnade jag Quicktimes inställningspanel, och då började det hända saker. Skärmen blinkade till och jag fick upp en massa rutor där det stod att jag nekades åtkomst till saker. Jag startade om och då blev det värre. Jag kom åt skrivbordet men program vägrade att öppna.
Jag gick tillbaka till en tidigare återställningspunkt, och problemen försvann. Men återigen så börjar problemen komma tillbaka. Precis som förut så kommer jag inte åt vissa grejer i kontrollpanelen, exempelvis inställningarna för Tangentbordet. Då står det såhär "Det gick inte att läsa in c:\windows\system32\shell32.dll Åtkomst nekad"
Ibland får jag upp något om att det inte går att läsa in nåt med moviemaker, dock går Movie Maker utmärkt att komma in i.
Jag avinstallerade då Quicktime för jag tänkte att det kanske är det som är problemet.
Jag kan inte gå tillbaka för mina återställningspunkter förvinner emmelanåt och bara den senaste visas, och det är den som skapades när jag avinstallerade QuickTime så det skulle ju inte hjälpa så mycket att gå tillbaka till den, eftersom problemen var innan jag avinstallerade QuickTime.
Någon som kan gissa sig till vad detta är för något. Jag fattar ingenting. Jag tycker bara att det är så jävla jobbigt att datorerna inte kan fungera tillfredsställande. Alltid är det något skit, och man får jämt gå och vara orolig för att systemet ska gå ner totalt.
Ska man behöva göra backup varje dag? För Systemåterställningen verkar ju inte fungera, vitsen med det hela försvinner ju när alla återställningspunkter tas bort hela tiden, utan att man bett om det.