Finns två sorters ikoner för mappar i Windows XP och jag tyckte den andra var snyggare så jag valde att byta till denna. Detta ledde till att när jag klickade på mina mappar i windows xp pro startades sökfunktionen i stället för att öppna mappen, öppningskommandot på typen "Filmapp" hade mao ändrats av någon anledning.
Hittade en guide som sa att man kunde ändra det så här:
I utforskaren öppna mappalternativ, redigera filtypen 'Filmapp'.
Skapa en 'Ny', åtgärd: 'ÖppnaX', och skriv in explorer.exe i rutan under.
Stäng utforskaren sen.
Öppna regedit.exe
Gå till: 'HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\ÖppnaX'
Döp om till 'Öppna' (dvs ta bort x:et)
Nu öppnas ifs mapparna i stället för "sök" men problemet är att alla mappar öppnas i nytt fönster. Under Verktyg -> mappalternativ -> allmänt har jag valt "öppna mappar i samma fönster". Prövat att växla mellan alternativen "samma" och "separat" fönster men alla mappar öppnas ändå i nytt fönster.
Mina dokument - verktyg - mappalternativ - klicka för: öppna mappar i samma fönster - (gå vidare till visning) - klicka för: kom ihåg inställningar för varje mapp. Se även på visning om öppna fönster i en separat process är kryssat, klicka bort den då, verkställ, ok, starta sedan om dator. Ska nog fungera. :i
Mina dokument - verktyg - mappalternativ - klicka för: öppna mappar i samma fönster - (gå vidare till visning) - klicka för: kom ihåg inställningar för varje mapp. Se även på visning om öppna fönster i en separat process är kryssat, klicka bort den då, verkställ, ok, starta sedan om dator. Ska nog fungera. :i
Tackar för svar men som jag skrev sist i mitt inlägg har jag "öppna mappar i samma fönster". "Kom ihåg inställningar för visning för varje mapp" har varit ikryssad hela tiden samt "öppna fönster i en separat process" har varit urkryssad. Mao har jag redan inställningarna som du nämnde men ändå öppnas alla mappar i nytt fönster. Enda gången det öppnas i samma fönster är när jag väljer "den här datorn" och "öppnar en håddisk".
Jag stötte på samma problem idag, min lösning var att under "Verktyg, Mappalternativ, Filtyper, Markera "[INGET] Filmapp", Knappen Avancerat" ta bort allt under "Åtgärder"
Jag stötte på samma problem idag, min lösning var att under "Verktyg, Mappalternativ, Filtyper, Markera "[INGET] Filmapp", Knappen Avancerat" ta bort allt under "Åtgärder"
Av någon anledning så kan jag inte ta bort något under "åtgärder:". Har en lista med olika åtgärder men när jag markerar dem så är knappen "Ta bort" ljusgrå (oklickbar) hela tiden vilket gör att jag inte kan ta bort något.
Eftersom det inte gick att radera under åtgärder raderade jag allt under: 'HKEY_CLASSES_ROOT\Directory\shell\" som tydligen är åtgärder i registret. Nu fungerar det ;)
Tack budg1e för din ledtråd.
260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9