Det står i readmen som följer med i zipen hur du ska gå till väga för att skap en boot-diskett. :)
windows xp me sata hdd
33 svar · 1 383 visningar · startad av masterA · sida 2 av 2
okeej schysst grabbar thx
men sjödahl du sa att det skulle förmodligen bli problem om man inte hade rätt drivare till sitt moderkort på xp skivan...? men när jag testade med en xp skiva som redan hade sata drivare så kom jag in på installera xp, efter den hade laddat alla installations filer, när skulle problemet dyka upp?
Kanske när du startar upp XP, annars har det kanske gått bra ; )
jaa, har ju inte vågat installera det än^^ kan man dela upp hårddisken innan man installerar xp?? alltså när man ska välja partion?
hehe inte vågat ? det är ju bara att köra på. Japp det gör du direkt när du väljer vart du skall installera XP någonstans. Kan du tabort och skapa nya partitioner (men allt försvinner som finns på disken såklart).
jaa men det är ju de som är problemet, jag vill ha kvar ubuntu...:S kan man inte dela upp den fast där e en annan operativsystem?
Du kan plock hem GParted LiveCDn http://gparted.sourceforge.net/livecd.php och göra det.
ok tack, men om jag nu installerar xp på den nya partionen, hur kommer det då se ut när jag startar datorn? kommer det till ex vara en svart bild och så får man välja mellan ubuntu eller xp för att datorn ska starta?
Antar du bara kommer att kunna boota XP.
men jag har sett det innan att man kan välja,
När du installera Windows så tar den över med sin bootloader, antar du kan lösa det genom att tex köra på ubuntus bootloader igen (grub eller Lilo tror jag dem heter).
okej, men aja det är skitsamma xp installerades utan några problem:D kan nog va för där ligger vista filer också:D:P haha tack för all hjälp
hehe gott!