Hej,
Jag har hamnat i lite problem. Jag har en äldre dator som det sitter en 80 gb disk i, den har jag en gång i tiden gjort två partitioner på, c: på 5g och d på 75 gb. Windows har jag installerat på C: Nu efter "ett tag" behöver windows mer än 5 gb, och allt går slött. Min tanke va att försöka utöka C: genom att "ta från D:" Jag läste lite slarvigt på nätet om dynamiska diskar, och gjorde om min 80 GB till dynamisk disk, men det hjälpte inte mycket. Så igår tänkte jag ta tag i och ominstallera windows. Efter lite backuper satt jag i windows skivan och körde igång. Valde ny installation... när jag sen kom till läget där jag ska göra patitioner kan jag inte ta bort C: för där finns filer som installationen behöver och de finns för lite plats för att installera xp en gång till. På D: finns det oxå filer som behövs under installationen, sen den kan jag inte heller formatera. Jag får inte heller installera XP på D:
Alltså satt jag fast, då startade jag om XP och tvingade xp att ta bort D: sen hittade jag ett par disketer med Pation manager som jag startade upp. Tanker va att formatera om hela disken och göra en helt ny installation på en tom disk. Det visade sig dock att pation manager inte förstod sig på dynamiska disk, så jag kunde inte göra något där.
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Mitt mål är en disk med en pation C: på 80GB med en ny installtion av XP. Är det någon som har några tipps om hur jag kommer dit?
tackar och bockar för all hjälp!