pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg Jag har installerat bla FFDshow och Intels IYUV codec för att kunna skapa lossless .avi filer av replayfiler från ett spel (Nadeos TrackMania)
I replayeditorn skall man kunna välja vilken codec man vill använda och vilka egenskaper den codecen skall skapa avin med.
Men jag har inga codecar registrerade alls verkar det som. Jag får inte upp några valmöjligheter alls...
Det är ett vista ultimate operativ som jag försöker installera dessa codecar med...
Kan man manuelt registrera som i systemet eller finns det någon inställning i systemet som jag borde ändra på???
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inlägg TYdligen registrereas ej codecen i systemet när man installerar den på administratörskontot...
Skapar man ett nytt konto i Windows så är det inga problem att den registreras. Kag har provat och det verkar fungera. Men nu är problemet att jag inte kan köra Replayeditorn från den kontoprofilen eftersom spelet kräver att jag i stort sett installerar om på nytt i det kontot/profilen...
Suck.. spelet använder Starforce som är det mest krångliga jag varit med om för att skydda spel. Det funkar att aktivera det en gång... men två ... icke...
Går det att installera eller manuellt registrera dessa codecs i Vista så jag kan använda dom på adminkontot?
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg Har du provat att installera dom som administratör igenom att högerklicka på installationsfilerna och välja detta?