webForumDet fria alternativet

Datorn bootar om.

6 svar · 657 visningar · startad av M.Cheraghi

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Jahopp. Då har min stationära dator börjat strula för mig. Det är nämligen som så att den får för sig att reboota under "laddningen" av Windows. Jag har provat att starta datorn normalt, felsäkert läge, felsäkert läge med nätverk och felsäkert läge med kommandotolk. Samma resultat alla gånger. Den bootar om utan något meddelande öht.

Någon som varit med om något liknande som kommit på en bra lösning? Är det hårdvarurelaterat elelr mjukvaran? Vill hellst inte formatera datorn, då jag har såpass mycket data lagrat som jag värnar om.

10-4 over and out.

yadorMedlem sedan mars 2004455 inlägg

Har ingen aning om vad problemet är, men om du skulle bli tvungen att formatera om så skulle du ju kunna bränna ut en cd-skiva med någon linuxdist på som har stöd för läsning och skrivning av ntfs och boota upp från den. Sedan så kopierar du över dem viktigaste filerna till något externt media. Bara ett tips liksom.

RifflesMedlem sedan juni 2000974 inlägg

Koppla ur allt extra och se vad som händer. Ha bara kvar din boot-HD, grafikkort.

M.CheraghiMedlem sedan juli 20015 107 inlägg

Ska prova detta när jag är i krokarna om den datorn igen.

PotetaMedlem sedan maj 20053 911 inlägg

Kanske ingen hjälp alls men precis så gjorde min dator när hårddisken kraschade. Jag löste det genom att köpa ny hårddisk, lägga in XP där och stoppa in min kraschade disk som andra hårddisk. Kunde spara allt som jag ville ha och sedan slänga min gamla disk.

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Jag tror det är boot.ini filen, dock osäker, som blivit hum virusattackerad eller på något sätt skadad. Nåja, här är lite info om boot.ini filen, hjälp, samt lite tips. http://support.microsoft.com/search/default.aspx?query=Boot.ini+&catalog=LCID%3D1053&spid=&mode=r&lsc=0

Anton_LMedlem sedan mars 200584 inlägg

Testa att sätta in windowsskivan och göra en reparation av XP, det låter som dina windows bootfiler är skadade.

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)