webForumDet fria alternativet

Problem i Vista (firefox, outlook, AVG)

4 svar · 2 300 visningar · startad av Qonos

QonosMedlem sedan sep. 2000438 inlägg

Firefoxproblem
För ett tag sen slutade Firefox att fungera för mig i windows Vista och jag blir minst sagt trött på att använda IE.

Meddelandet jag får är:
"Anslutningen misslyckades

Firefox kan inte upprätta en anslutning till servern på sv-se.start2.mozilla.com."

jag kommer ut på internet med alla andra program (hmm ja utan AVG update)

Firefox slutade fungera i samband med uppgradering till senaste versionen, men då samtidigt kom någon uppdatering till vista.

Har kollat i vistas brandvägg och firefox ska ha fritt blås ut på nätet.

Outlookproblem
Med en av de nya uppdateringarna till vista så sluta outlook fungera som det skulle. jag kör outlook med IMAP, och efter ena uppdateringen så vägra den hämta och skicka mail. När jag avinstallerat en av de uppdateringarna (kommer inte ihåg nummret) så fungera det som det ska igen.. så nu håller jag mig borta från uppdateringarna tills jag löst detta.. vilket iofs inte är så jäkla smidigt det heller.

Någon som varit med om något liknande?
och ja har ni någon koll på varför inte AVG kan hämta uppdateringarna med så är jag tacksam!

att tillägga är kanske att jag inte ens kommer in på routern (192.168.0.1) i firefox. testa firefox 3 med, och där var samma problem. detta trotts jag stängt av windows brandvägg helt

fick rensa skitet och börja mo från början :(

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Qonos skrev:

Meddelandet jag får är:
"Anslutningen misslyckades

Verkar märkligt, har iofs hänt mig med, ett liknande problem, jag använder flera browsers också, trodde då att det blivit någon krock mellan ff och ie, men det visade sig vara något annat.
I firefox, klicka på verktyg > inställningar > avancerat > nätverk > klicka för automatisk identifiering av proxyinställningar, klicka ok.
Det fungerade för mig, har även jag AVG. Outlook använder jag inte, så det kan jag ytterst lite om.

tack, ska göra så nästa gång det hakar upp sig.. läste om en på flashbacks forum som hade haft samma sak som hade löst det på samma sätt som jag fick göra..

140 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)