webForumDet fria alternativet

Rädda windows XP

5 svar · 447 visningar · startad av Mysko

MyskoMedlem sedan juli 20071 068 inlägg

Hjälp till att rädda XP innan det är för sent.
IDG

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Allt detta eviga gnäll om vilket skit det är och sedan kommer en räddningskampanj. Lite komiskt är det :)

legis skrev:

Allt detta eviga gnäll om vilket skit det är och sedan kommer en räddningskampanj. Lite komiskt är det :)

Gnälldes det inte så tror jag inte att någon någonsin skulle göra nått för att för någonting bättre. Det kallas konstruktiv kritik och det är ack så viktigt för att driva utvecklingen framåt.

Vista suger pung. Ett bra exempel på bra konstruktiv kritik ... :P ....say no more :moose

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Mysko skrev:

Vista suger pung. Ett bra exempel på bra konstruktiv kritik ... :P ....say no more :moose

Jovisst, folk som du säger så och sedan står ni likväl först i kön när rädda vista-aktionerna sätter igång. Samma sak varje gång.

legis skrev:

Jovisst, folk som du säger så och sedan står ni likväl först i kön när rädda vista-aktionerna sätter igång. Samma sak varje gång.

Shit! jag är helt genomskådad. Du har på största allvar säkert alldeles rätt, jag är nog en riktig bakåtsträvare. :OO

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

XP är ett gammalt operativsystem. Jag tycker nog faktiskt ändå det är bakåtsträveri att förespråka det. De senaste tre datorerna jag köpt har inte XP. Idag kör jag bara XP som en virtuell maskin.

Jag tycker det här bara visar att det är ganska ute att skriva program som är låsta till ett specifikt operativsystem. År 2001 gick jag över till att bara skriva plattformsoberoende. Datorerna har ändå blivit så snabba att den uteblivna prestandavinsten inte behövs.

Likaså försöker jag att bara använda program som finns till de flesta operativsystem så man slipper problemet med att vara tvungen att använda ett visst OS. I nuläget har jag bara två undantag. De kommersiella musikprogrammen måste jag använda i Macen och bokföringsprogrammet i Windows.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)