webForumDet fria alternativet

Windows 2000 -- datorn starter inte ens...

3 svar · 490 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg

Nu är problemen om möjligt ännu värre. Eller??

Datorn startar inte... Skärmen tänds inte. Man ser inget som laddas.

Kan det vara så att när jag har varit inne och meckat med F2... de där startrutinerna, att jag gjort att datorn inte startas!?

Det är fortfarande en Dell Presision 330 från 2001 med Window 2000 SP 4... Eller... det var det tidigare i alla fall!

Kan man återställa på något vis!?

Jag tänker, kanske att man kan hålla ner en eller flera tangenter under uppstarten...?

Jag tog ut batteriet för att försöka hjälpa datorn att glömma mina inställningar... Men det verkade inte göra någon skillnad. Batteri + strömkabel i ca 8 minuter.

Det vare dåligt med feedback på denna tråden... Känns aningen oroande!

Datorn startade sen med felmeddelandet att Setup är fel. Det gick bra att ändra.

Jag kom in i datorn och kunde installera drivrutinerna till nätverkskortet (trådlöst). Men i instruktionerna till kortet står att installera drivrutuerna FÖRST sen sätta i kortet.

Men eftersom kortet sitter i datorn avinstallerade jag drivrutinerna, stängde av datorn och skruvade loss kortet. Allt för att göra detta i rätt ordning. Men nu när jag ska starta datorn så startar den inte igen...!! Mysko.

Det måste var nåt som spökar. Kanske dra ut sladden i en kvart är det som behövs!?

KrikoMedlem sedan dec. 2006283 inlägg

Finns det inte jumper på moderkortet som nollar CMOS?
Sökte lite på Google, men förgäves.

Titta på det fysiska moderkortet eller konsultera eventuell instruktionsbok som (bör ha) följt med datorn.

Jag har all dokumentation som kom med datorn. Men där står typ hur man sätter in strömkabeln, högtalarna och sånt...

Tack för tipset! Jag ska studera denna sidan:
http://hardware.mcse.ms/archive14-2005-11-257655.html

Jag sökte på dell cmos reset .

Genererad på 380 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb