Uppdatering: Genom att plocka upp en bild i Opera och välja 'Använd bild på skrivbordet' lyckas jag byta in bilder som jag vill ha, men det fungerar fortfarande inte den "rätta" vägen.
Jag har sprungit på ett litet underligt problem i Win XP Pro: jag kan inte byta bakgrundsbild på Skrivbordet! :q
Egenskaper för bildskärmen går utmärkt att få fram, likaså att klicka på Skrivbord och få fram listan med alternativa bilder, förhandsvisningen osv.
Men de enda jag ser där är XPs standard (solfjädrar, sommar vaxduk mm) och den jag har just nu.
Klickar på bläddra, letar rätt på en ny bild, väljer Öppna - men det enda som händer är att bläddringsrutan stängs och jag är tillbaka i skrivbordsegenskaperna. Inget förändras.
Jag har laborerat lite med bildfilerna, att lägga min nya fil i roten på Windowsmappen där standardfilerna ligger, men det hjälper inte heller.
Kikade runt i Tweak UI för att se om jag råkat spärra nåt, men inte vad jag kan se.
Några idéer? Jag tycker det börjar bli dags att ta bort julgranen från Skrivbordet nu... :e
/red
Jävlar, nu är förvisso julgranen borta när jag valde en av standardbilderna, men nu får jag inte in nånting annat än dom... :e
Hilfe!