webForumDet fria alternativet

Ändra så filtyp blir dold

Windows

6 svar · 603 visningar · startad av Han-Solo

Medlem sedan jan. 2001290 inlägg
Frågan#1

Hej!
Jag blev less i morse på alla soursesafe filer som ligger och skräpar.
Det jag alltså skulle vilja göra är att någonstans i registret (antar jag) sätta en flagga som gör alla .scc filer dolda.

Går det över huvud taget?

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Vet inte om det finns något bättre sätt, men ett sätt är att köra attrib +h *.scc /s i kommandotolken.

"+h" ger filattributet dold och "/s" genomför ändringen på alla filer och undermappar. Du får alltså köra kommandot i roten om du vill att det ska gälla en hel partition.

Mmm... ok... MEN... då måste ju det kommandot köras med ett visst intervall... dvs ingen lösning... bara en "workaround" så att säga.

Medlem sedan jan. 2008280 inlägg

Schemaläggaren/Task scheduler borde lösa det.

invecklaren: bra alias :D

Javisst... busenkelt... men inte RÄTT! för att citera mig själv "...bara en 'workaround'..."

Då gör jag hellre en liten service som ligger och lyssnar efter filskrivnings-event och sätter om den till hidden direkt... men NÄ... oxå helt FEL!

Jag tycker det borde gå att talaom för operativet att .scc filer är av typen dolda... på samma sätt som att de öppnas med t.ex. en texteditor och har ikonen fav.ico.

Medlem sedan jan. 2008280 inlägg

Det känns som om du går över inte bara ån utan även Bajkalsjön efter vatten. Den bästa och billigaste lösningen är att du lär dig leva med source safefilerna. Men det ville du inte höra, eller hur? ;)

invecklaren skrev:

Det känns som om du går över inte bara ån utan även Bajkalsjön efter vatten. Den bästa och billigaste lösningen är att du lär dig leva med source safefilerna. Men det ville du inte höra, eller hur? ;)

mmm... jag har bara lite svårt att acceptera att det inte skulle GÅ!?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.2f471f9e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)