Jag har just nu C: på 10 gig och en partition (D:) på resterande 130 gig men skulle vilja utöka C: eller slå ihop dom båda utan att något försvinner... Har sökt igenom efter liknande problem men har inte hittat något som kan hjälpa mig.
Har iaf Partition Magic och började med att försöka utöka, men det kunde den endast göra på D: men inte C: ...då försökte jag istället med "merge" och det gick som en dans tills efter omstarten då jag fick ett error och nu är jag tillbaka på ruta ett.
Behöver jag kanske göra om min C: till logical som D: för tillfället är? ...och kan jag isåfall göra detta utan att allt försvinner?
Måste C: vara primary för att OS ska fungera eller hur fungerar det?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Vad du behöver göra är att flytta undan det du vill spara från D: och därefter ta bort den partitionen helt. Därefter fungerar det att utöka C:
ok...så det går inte att reducera 5 gig på D: ...för att sedan utöka 5 gig på C: ?
Försökte med detta men lyckades bara reducera 5 gig på D: ...måste jag kanske genomföra det först för att sedan kunna utöka?
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg Ja det skall fungera att göra så men då behöver du, som du själv skriver, göra det i två steg.
Jag tolkade det som att du ville öka C till hela disken.
red/ Men du, ta då 10GB till direkt så slipper du göra det om tre månader igen. ;)
Fungerar fortfarande inte... C: är helt låst att trixa med! Det enda som går att göra med den är att konvertera den från pimary till logical... Kan jag göra det utan att förstöra mitt OS eller nått liknande?