EclipseMedlem sedan juli 20003 741 inlägg
Jag har nu uppgraderat datorn från 1x128 MB RAM till 2x512 MB RAM och tro mig, det gör skillnad...!! :-)
Vad jag däremot undrar är hur all disk kan fyllas med data. Av en disk på 32 GB finns det bara 200 MB ledigt utrymme!
Även om hon har mycket mail (nej) egna bilder (ca 1.5 GB) och massa annat... så är det i alla fall runt 25 GB för mycket på disken!
Hemma har jag typ ett program som heter folderSize eller liknande, där man kan se hur mycket data en folder innehåller.
Jag har installerat ccleander och Eusing Free Registry Cleaner.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 137 inlägg
oki... vad är du ute efter?
Kolla vilken mapp som tar upp utrymme?
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg
Formattera och installera om...
Inga installationer. Det är inte att tänka på. Allt är på ryska...
Vad heter det där programmet som visar hur mycket data som finns i en mapp?
Sen har ikonen för "Min Dator" försvunnit från skrivbordet. Var hittar jag originalet till den...!?
SjodahlMedlem sedan maj 20033 137 inlägg
Eclipse skrev:
Inga installationer. Det är inte att tänka på. Allt är på ryska...
Vad heter det där programmet som visar hur mycket data som finns i en mapp?
Sen har ikonen för "Min Dator" försvunnit från skrivbordet. Var hittar jag originalet till den...!?
Du kan väl högerklicka på en mapp och kolla bara?
Annars finns det alltid: http://foldersize.sourceforge.net/
Verkar inte finnas många onormalt stora filer i datorn. Söker här på "över 100 kb":
Tack för folderSize! Jag måste ha gjort fel, för det finns rätt stora filer lite var som helst.... Men jag vill inte gräva mer än nödvändigt i en annan persons dator!
Ryskan är som rena grekiskan, så de där inställningarna, där går jag bet!
maydayMedlem sedan aug. 20003 212 inlägg
:stefan:Medlem sedan apr. 20008 032 inlägg
Om du inte behöver funktionen att datorn ska gå i vila (hibernate, som en bärbar när du fäller ner locket utan att stänga av) har du 1gb att tjäna på att stänga av det - om du trasslar dig rätt vill säga. ;)
hiberfil.sys innehåller datan för snabb vila/uppstart och jag tjänade 1,5 gb när jag stängde av det på min burk igår. :)
Sökvägen dit är iaf Kontrollpanelen (en bock på ett block under Startknappen) - Energialternativ (en stickpropp till ett eluttag om man tittar riktigt noga :e) - fliken Viloläge (flik tre av fyra) och avbocka den enda ruta du hittar där.
mayday skrev:
radera temp filer
Jag har installerat och kört ett antal gånger, Eusing Free Registry Cleaner samt CCleaner.
Länk till hemsida för dessa:
http://www.syscare.se/v4/syscare/datortips/index.asp
Tack Stefan för din TYDLIGA beskrivning!! Det behövs! Ryskan är rena grekiskan! :-)
Det ska bli spännande att se om det blir mer minne nu, efter omstart.
Efter att ännu en gång studerat instruktionerna till FolderSize fick jag det också att fungera. http://foldersize.sourceforge.net/using.html
Även funktionen "låt denna inställning gälla för alla mappar i datorn".
Det är faktiskt lite spännande att hacka på ryska. Det blir en större utmaning att få saker att fungera...!
OK, omstart...
1. Yttlerligare en dryg GB av fritt minne. Hur kan de skeppa datorer med denna inställning som default...!? Måste kolla datan hemma...!
2. Inställningarna för FolderSize försvinner giovetvis med hjälp av CCLeaner. Nu frågar jag, jag har avmarkerat "Custom Files and Folders" och hoppas FolderSize består...
???
Tja, mina 1,5 gb frigjordes direkt så snart jag tryckt på Verkställ i rutan och kollade i Utforskaren. ;)
OK, det är möjligt att det är så på Ellas dator också...
... och vi kommer osökt in på nästa problem. Ikonen Min Dator finns inte på skrivbordet. Jag skulle till exempel vilja högerklicka och titta att allt RAM minne som jag köpt fungerar.
Med mera...
Det kan du göra i Utforskaren, högerklicka på Den Här Datorn ger samma egenskapsruta.
Nummer tre uppifrån efter Skrivbordet och Mina Dokument, ser ut som en bildskärm. ;)