webForumDet fria alternativet

Nätverk med skrivare.

Windows

2 svar · 2 485 visningar · startad av Thord

Medlem sedan sep. 2000685 inlägg
Frågan#1

Hej alla. Jag har ett litet nätverk med en dator som har XP och till den skaffade jag en printerserver från D-Link och efter en del strul så fick jag det att fungera riktigt bra. Nu har jag investerat i en ny dator till nätverket som har Vista som operativsystem och när jag installerat skrivarna så fungerar det bara den gången. Nästa gång jag slår på datorn så står det offline på skrivarna och de går inte att ta bort de gamla så det blir bara fler och fler kopior på skrivarna som det står offline på och det går inte att skriva ut på skrivarna eller att få dem online. XP burken fungerar att skriva ut från alltjämt.
Vista gör mig till nervvrak.

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Har du lagt till dom som nätverksskrivare i Vista, eller som trådlös etc..?http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/Help/4097d784-4b1e-423d-b6be-737f81f7b1dc1053.mspx#EF
Det kan vara anslutningsproblem och/eller behörighet? Nåja hoppas någon info där hjälper dig.http://windowshelp.microsoft.com/Windows/sv-SE/Help/5de64f64-78e6-4f70-b252-78455d0762881053.mspx#section_6

*f.ö, håll dig till xp, ger mindre huvudbry ;)

Medlem sedan sep. 2000685 inlägg

Mera skrivarproblem

Vista och skrivare är tydligen ett mörker. :bla Om vi börjar med min egen maskin så får jag en skrivare på min printerserver som är en D-link GP-D321 och det är USB-port 2 som fungerar och jag fattar ingenting.
Sen har en kompis en Gigaset SE551 som har en USB-port för att ansluta t ex en hårddisk eller skrivare. Jag har nu provat att installera och skriva ut från tre olika maskiner. Det var bara en som det det fungerade och det var en bärbar med XP på. Det två andra, en bärbar och en stationär gick det inte att skriva ut från. Siemens hävdar att Gigasetet ska fungera med Vista så var tusan letar jag problemet, och ja, jag har haft brandväggen avstängd.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)