webForumDet fria alternativet

USB minnen att fungera med Windows 98

6 svar · 1 208 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Windows 98 USB Mass Storage Device Drivers
http://www.technical-assistance.co.uk/kb/usbmsd98.php

Drivrutiner finns på denna sidan:

http://www.technical-assistance.co.uk/kb/win98se-usb-mass-storage-drivers.php

Jag har testat detta några gånger, men inte fått det att fungera... Vad kan det bero på!? Datorn har USB kontakt... så det borde finnas stöd för USB!

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Tillverkarna brukar ju tillhandahålla drivrutiner på sina egna sidor.

Men det kanske kan vara läge att byta ut den gamla skorven? :L
Microsoft slutade supportera och uppdatera Windows 98 i mitten på 2006.

Datorn är Dell och ska man bara skriva i word, surfa lite och skriva lite e-post så är det absolut inget fel på datorn. Nu var det inte det frågan gällde...

Dessutom, frågan gällde USB och för att flytta data från den gamla till den nya kan det vara smidigt med USB-pinne. Samtidigt kör jag själv 3G-bredband på en USB-pinne och en sån skulle passa i den gamla datorn.

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Är du säker på att du har Win98SE då?

Ja... På länken ovan finns en systemruta och min dator ser lika dan ut som den rutan... Men det är klart, helt säker kan man kanske inte vara...!

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

"You should note, that these drivers are generic, and they may not work with some devices. Therefore there is no guarantee that they will work with your device."

och som sagt, tillverkarna brukar ju tillhandahålla drivrutiner på sina egna sidor.

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Eclipse skrev:

Jag har testat detta några gånger, men inte fått det att fungera... Vad kan det bero på!? Datorn har USB kontakt... så det borde finnas stöd för USB!

Du har förstår letat på Dells supportsidor? ;)

Klicka här

Vidare så har inte Windows 98 eller 98SE stöd för USB 2.0, det är meningen att den ska "defaulta" till version 1.1 eller tom 1.0 men teori och praktik skilde sig kraftigt åt i W9X/ME, kan vara det som är problemet.

121 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.c2d75422
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)