webForumDet fria alternativet

ändra till engelska?

Windowsur Windows

7 svar · 654 visningar · startad av eriks

Medlem sedan apr. 20011 418 inlägg
Frågan#1

Hej,

Kan man på något sätt ändra sitt Windows till engelska? Jag är egentligen bara ute efter en liten snapshot på en bild jag ska redigera... Sen hade jag tänkt ställa tillbaka den igen, så jag orkar inte med alltför stor ansträngning.

Mvh Erik

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Nej, det går inte så länge du inte har installerat en Multilanguage ifrån början, men den är vädligt ovanligt.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Vad är det för snapshot du vill ha då?

Den rutan som kommer upp när man försöker ansluta till ett närverk utan lösenord i Windows Vista. Om du/någon har en engelsk version skulle jag bli mycket tackasm för ett sådan screenshot. Jag kan isf PMa exakt specifikation.

Tack på förhand!

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Man kan iofs byta språk på tangentbordet i Windows.. Sen ska det iofs finnas multilanguage package, ska kolla efter det när jag är lite piggare. ;)
Startmenyn > Kontrollpanelen > Klicka datum, tid, språk och nationella inställningar >Välj lägg till ytterligare språk > Klicka, information under rubriken texttjänster och inmatningsspråk > I dialogrutan lägg till inmatningsspråk, klickar du på knappen lägg till > I textfälten inmatningsspråk och tangentbordslayout/IME väljer du det språk du vill använda dig av. Klicka OK > Klicka OK igen för att spara dina nya inställningar. ;)

Fast att byta inmatningsspråk påverkar ju inte språket i Windows, och visst finns det spårkpaket, men dom funkar som sagt bara om man har installerat en multilanguage-version av Windows ifrån början.

Tackar för allt. Jag tror nästan att Quids variant räcker, ska kolla imorgon!

134 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b746b907
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)