Kör med XP på en partition och provade installera Vista på en annan bara för att kolla det. Vill nu inte ha kvar vista men lyckas inte avinstallera det. Har andra filer på samma partition så jag vill helst inte formatera den. Hur gör jag?
Har nu lyckats göra så att booten med Vista försvunnit. Skulle sen deleta alla filer manuellt (enligt microsofts hemsida) men det fungerar inte eftersom det står att filerna används. Har provat starta XP i felsäkert läge men det är samma sak där. Vad göra????
Har nu lyckats göra så att booten med Vista försvunnit. Skulle sen deleta alla filer manuellt (enligt microsofts hemsida) men det fungerar inte eftersom det står att filerna används.
Sådana filer går oftast att ta bort med Unlocker som är ett riktigt trevligt hjälpmedel.
Innan du gör det, gör en backup, man vet aldrig med vista! Hoppas det går bra.http://www.removevista.com/remove_uninstall_delete_windows_vista_xp_a.html
...så kan man göra, fast egentligen skulle jag nog göra en hel backup och sen formatera, då man aldrig vet vad som kan hända när vista mappar försvinner, bättre att vara säker. :D
Så långt har jag kommit men sen fungerar det inte. Går alltså inte att ta bort någon mapp som har med Vista att göra. Står att filen FXSEXT.EFC används. Har provat att avsluta alla program jag kan i aktivitetshanteraren, men det fungerar inte.
271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25