Någon som testat installerat SP1(RC), kommentarer?
windows vista SP1(RC)
12 svar · 1 133 visningar · startad av stoffe-2k
så där ja, efter nästan 1.5timmar så är jag uppe på RC1 :e
Vad tycker du om SP1? Vågar man installera den redan? Ger den något positivt. Jag har en massa småsaker som jag irriterar mig på i Vista.
Windows Vista Service Pack 1 (SP1) Release Candidate
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/bb738089.aspx
Betyder RC att det inte är en färdig version?
/edit
Äh, jag klickade på länken som Mattias skrev så det löste sig. :P
Snabbare filkopiering och färre UAC-frågor vid fil- och mapphantering är väl det man märker av.
RC1 är en utvärderingsversion som får köras fram till Juni 30, 2008.
Jo, faktiskt tycker jag att det blivet lite stabilare, snabbare och smidigare.
Har bara haft en bluescreen efter uppdateringen...
Jag tankar också hem och provar. Vad kan gå fel? :OO
stoffe-2k skrev:
Har bara haft en bluescreen efter uppdateringen...
Jag har aldrig sett en bluescreen i Vista, inte på någon av mina 4 egna maskiner som kör Vista sen i Mars, inte heller på någon av de kundmaskiner som jag jobbar med dagligen.
Så frågan är ju vad du håller på med :p
Skojar du eller, Media Center delen kraschar ju titt som tätt. Jag har en färdigbyggd och förhoppningsvis testad HP dator men det känns inte så alltid...
SP1 fixade i alla fall min mest irriterande Vista bug. Hade jag haft datorn på länge och använde shut down-knappen så påbörjades en shut down för att sedan avslutas med att bara logga ut. Windows fick spunk och ytterligare en användare var hux flux inloggad förutom mitt konto. Vid profilvalsrutan fungerade shut down.
Efter SP1 fungerar shut down i start menyn som det ska :)
Har inte haft några problem alls med SP1 (RC1).
har just installerat och det verkar fungera fint. Enda jag skulle vilja påpeka är att varje gång jag startar så gråter den över windows sidepanel.. Om att några gadgets inte hittas. Får se om jag lyckas lösa problemet :) Annars var det ju roligt att man dessutom ser att man har 4gb ram nu, istället för 3,25 som det stod tidigare.
Jag har också installerat och kört SP1 några dagar.
Jag använder burken mest till att surfa plus lite redigering av både video och bilder. Allt funkar finfint, lika bra som innan jag körde in SP1 så jag har inget att klaga på. :)
Skrivare
Har ni märkt någon skillnad på utskrifter? Jag och en vän har väldiga problem med Vista och printerservrar.