webForumDet fria alternativet

Problem med USB (troligtvis...)

Windowsur Windows

4 svar · 406 visningar · startad av Wiberg

Medlem sedan juni 20003 169 inlägg
Frågan#1

Har lite problem med datorn som infinner sig när jag använder dess USB-portar.

För det första kan jag inte ladda över bilder från min kamera via USB. Programmet (finepixviewer) öppnas automatisk men istället för att visa bilderna som finns på kameran så låser den sig. Går inte heller att via bilderna via utforskaren. Har provat på en annan dator och där funkar det utmärkt.

Nästa problem är när jag använder ett USB-minne. Börjar jag föra över en fil på t ex 300 mb så står det "tid kvar 47 min" eller något liknande och sen fryser den där. Den tappar också kontakten med USB-minnet ibland. Har testat med olika USB-minne med samma resultat. Datorn uppför sig på samma sätt om jag ansluter min mp3-spelare.

Använder Windows XP Pro SP2.

Problemet har inte funnits hela tiden utan kommit på senaste tiden. Kan inte komma på att jag installerat någon speciellt program på senaste tiden som skulle kunna vara osaken och jag har använt program för att rensa i registret och bland de program som autostartar men utan förändring...

Nån som har förslag på åtgärd?

Det går heller inte att ladda min ipod som laddas via usb-porten. Har installerat om USB-drivrutinerna.

Ingen som kan hjälpa mig?

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Provat en annan USB port?

Har testat samtliga.

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Testat på en annan dator?

125 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.25f56b17
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
122 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)