Jag har nyligen fått ett problem med mitt Windows XP, kontrollpanelen har försvunnit från start-menyn och när jag försöker starta den med kommandot "control" får jag följande text:
Åtgärden har avbrutits på grund av begränsningar i datorn. Kontakta systemadministratören.
Samma sak händer om jag t.ex. försöker se systeminformation (Win+Break), öppna säkerhetscenter och att se systemtiden. Jag är alltså utelåst från alla systeminställningar.
Detta sker på alla användarkonton inklusive två med administratörsrättigheter utom just det konto som heter Administratör som skapades vid XP-installationen. Detta fel uppstod för några dagar sedan och jag kan inte komma på att jag ska ha gjort något som kan ha orsakat det. Jag har varit inne i "Säkerhetsprinciper" och tittat och kan inte hitta något som har med detta att göra. Jag har också försökt göra en systemåterställning till ett datum då allt funkade som det ska men oavsett vilket datum jag väljer får jag meddelandet "Systemet kunde inte återställas till denna tidpunkt".
Kan någon hjälpa mig?
XP: Kan inte komma åt systeminställningar.
2 svar · 1 836 visningar · startad av Lennholm
Aha, du har troligen blivit hackad av ett virus, inte säker men det verkar så iaf. följ instruktionerna från IDG
http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=722840
Tack, det slutade med en fullständig ominstallation av Windows, men nu har det uppstått ett annat problem som jag skrivit om i Lan & Wan-forumet om det är nån som kan hjälpa