Jag har en PC som går som spelserver står i ett hörn i källaren. Den kör Win Vista. Det är bara upprättat ETT konto på den (administratör) och jag styr den till 99% med antingen ett webbaserat script eller så kör jag fjärrskrivbord på mot den (via LAN) om jag behöver rota djupare på någon disk.
Igår dök maskinen och jag kunde inte få igång spelservern igen. Idag när jag bootar upp maskinen och skall få igång allt igen så kommer jag till standard Win inloggningen och då finns plötsligt ett konto till som heter "Support_1243" och är lösenordsskyddat.
Det enda jag hittat på webben om detta är denna tråd http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/1184120023.
Dessutom beter sig maskinen högst onormalt. Den säger att brandväggsinställningarna i win är satta på lägsta möjliga, sedan kommer det upp en confirmruta som säger att "servern" inte kan startas - OK- AVBRYT
Jag hittar inget i loggarna på datorn som verkar onormala... inget i routerloggarna.
Skall jag be min ISP att förnya mitt IP och formatera för att vara säker på att inga tjänster har installerats olovligen, eller vad kan jag göra?
Jag har tre portar öppna i brandväggen (netgear router)
port 80: remote control script
port ** : huvudporten för spelserverprogramvara
port ** : XMLRCP för att skicka statistik förfrågningar "ingame"