AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Hejsan. Har precis köpt en ny datorskärm. En 22" Widescreen 1680x1050px.
Grafikkortet ska klara HD-upplösning men när jag spelar upp filmtrailers i HD-upplösning så stannar bilden upp i flera sekunder innan det hoppar igång igen. Detta händer hela tiden. Någon som haft samma problem och vet vad detta beror på?
Kan det vara processorn som inte orkar? Det är en AMD Athlon XP-m 2400+ överklockad till straxt över 2,4 GHz.
SjodahlMedlem sedan maj 20033 218 inlägg Vad är det för format? Vad spelar du upp i för program?
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Återkommer senare ikväll, sitter på jobbet och kan inte minnas vad det var för format.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg *.MKV
Matroska audio/video container
Mediaspelare = VLC
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Har kört andra filformat också, kommer dock inte ihåg vilka. Har visat dem i WMP, men det blir samma symptom där.
einandMedlem sedan dec. 200610 inlägg om du inte har dualcore så kan du lika gärna ge upp.
Annars bör en 3-4Ghz AMD orka med det.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Aj fan. Det är det som är problemet alltså? Ante nästan det. Annars borde man ju tycka att CPU borde lämna allt sådant till GPU?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg min gpu hanterar dedeär
men fryser bilden beror de på att kraften inte räcker till
vad har du för grafikkort?
Samt Einand vart hittar du en amd cpu på 3-4ghz fins inga sådan ens
einandMedlem sedan dec. 200610 inlägg Var lite poängen med att visa att det inte går med en singlecore cpu, min ironi fastna på vägen.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg GAINWARD 7600GT 256MB AGP har jag. Kan man inte ställa in så att kortet hanterar detta själv utan att belasta CPU?
"Designad För extremt spelande i HD upplösning, 7600GT har en mycket snabb 560MHz processor som ger dig bra prestanda för pengarna. Upplev ultra realistiska spelupplevelser med upplösning upp till 2560X1600. Med dom snabba 256Mb DDR3 minnena kan du skruva upp grafikparametrarna i spelen utan att för den delen behöva göra avkall på frame raten. Om du vill pausa från spelandet så levererar kortet också högkvalitativ HD-video. "
En fråga. Kan man köra HD-video på DVI utgången eller måste man använda sig av HDTV-utgången på kortet och använda den medföljande kabeln?
einandMedlem sedan dec. 200610 inlägg svårt att tro att ett AGP kort klarar av 1080. Då agp porten inte klarar bandbredden.
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Aha ok. Men varför skriver de HD i hög kvalitet då?
QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg För att det skulle låta fräckt när det var nytt?
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Satte upp till 8x överföringshastighet, nu funkar iallafall trailers utan att bilden fryser. Dum som jag var så tog jag bort filmen jag laddade igår, så nu måste jag ladda den på nytt innan jag kan se om det funkar med den också. Den är 1080p så chansen att det skulle fungera är väl inte så stor kanske. Vissa säger att det inte är någon skillnad mellan 4x och 8x, men det kan jag säga att det är det visst. Det verkar spela stor roll i detta fallet iallafall.
richi_fMedlem sedan apr. 2004206 inlägg testa med att installera CCCP från http://www.cccp-project.net/ funkar det inte då så funkar det inte ;)
matlinMedlem sedan okt. 2006224 inlägg Med en 22" monitor med stöd för 1680x1050 kommer du inte få ut någon 1080i/p bild i vilket fall. Upplösningen för 1080 är 1920x1080. Står väl inte "HD ready" på din monitor heller?
Det du får ut med dina nedladdade HD filmer/trailers är en bättre videokvalitet än vanlig Xvid etc.
Angående problemet med CPUn, kör igång filmen och ha igång Task managern och kolla hur belastningen ligger - ständig belastning mellan 90-100% innebär att din dator inte klarar av det (även om man genom konfigurationer kan sätta ned kvaliteten så de går att spela iaf, men lönlöst tycker jag.. kan man lika gärna ladda ned Xvid).
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Nej det är helt riktigt att det ej är Full HD. Vet inte om det står HD Ready på den, sitter inte framför den just nu. Fast det borde väl vara det, jag menar det är ju högre upplösning än vad det är på en HD-ready??
Iofs så är det 16:10 och inte 16:9, men det är väl en annan sak eller?
maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg emm mycke svammel här nu i tråden
Du behöver inte Dualcore för o kolla på HD
SaMT att spela ett spel i hd säger inte mycket tetris kan du köra i 1080p lätt på en pentium 1 med 1mb grafikkort.
Ska du se på Film är det en annan sak. ditt kort har inget hårdvarustöd för HD-film såsom 8xxx serien har men du bör kunna visa det endå
AndreasCMedlem sedan mars 20011 964 inlägg Innebär det att kortet kan leverera 1080p eller inte?
problemet är inte vad den kan visa utan hur mycket din processor klararav att avkoda. enligt komplett klarar kortet att visa 2560 x 1600,,,