Jag har problem med att fjärrstyra datorerna i mitt lokala nätverk. Jag har två burkar på kabel och en trådlöst. Windows Fjärrskrivbord funkade hyfsat i början (man fick reparera anslutning eller starta om då och då). Men nu funkar det inte alls. Jag misstänker att det är Bredbandsbolagets fel eftersom mina kabelanslutna datorer har IP-adress 85.227.x.x medan laptopen på trådlöst plötligt får 85.228.x.x av BB. Efter detta funkar Fjärrskrivbord från laptopen aldrig, "servern kan inte hittas". Jag har ett 8 Mbit bredband med router från BB. Mitt nätverk fungerar i övrigt helt perfekt, alla datorerna ser varandra och fildelningen funkar som den skall.
Jag har provat Symantec PCAnywhere som funkade hyfsat, men var långsamt och plötsligt tappade förbindelsen med datorn.
VNC var ännu långsammare och rätt fattigt i grafiken.
Sist provade jag Radmin som funkade hyfasat men var så långsamt även om man drog ner på grafikinställningarna.
Frågan är: vet någon något program som man kan använda utan att man behöver sitta och vänta 10 - 20 sekunder var gång man till äventyrs klickat på något?
Tacksam för tips och råd