webForumDet fria alternativet

Kan jag mounta en WebDAV-folder?

2 svar · 836 visningar · startad av orvar

orvarMedlem sedan feb. 2001105 inlägg

Hej,
mitt webbhotell har WebDAV-funktion, och utan att veta om jag använder rätt terminologi nu så har jag aktiverat WebDAV för en specifik mapp. Min nybörjaraktiga tanke är nu att jag borde kunna mounta denna folder på mina datorer (windows xp resp. vista) genom att använda "Add network place" under My Network Places.

Jag får det dock inte att fungera. I Vista får jag felmeddelandet att adressen antingen inte hittas eller inte är korrekt. I XP får jag chansen att fylla i användarnamn och lösenord men kommer aldrig förbi den pop-upen trots att jag skriver i rätt lösenord.

Det jag vill åstadkomma är att komma åt min musiksamling via iTunes från vilken dator som helst (vill inte vara beroende av en server eller dylikt hemma, alltså är dot.tunes, simplifymedia, etc inget alternativ, och vill också använda det som en back-up och kunna ladda hem filerna igen, alltså är mediamaster, anywhere.fm, etc heller inget alternativ). Jag fick idén att använda webbhotell med WebDAV via denna länk: http://paininthetech.com/2007/01/25/itunes-everywhere-using-amazon-s3-as-your-music-library/.

Antar att min grundtanke antingen är helt fel, eller att det kan finnas 100 saker som orsakar det eventuella felet, men undrar om någon har något tips?

spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
orvarMedlem sedan feb. 2001105 inlägg

Hela tiden, dock missat den. Tack!

Dock får jag tyvärr meddelandet WdService.exe har kraschat varje gång jag försöker ansluta (på min Vista-hemmaburk), och anslutningen etableras aldrig.

Edit: testade precis det andra tipset som framkom ut länken; att använda windows inbyggda stöd och lägga till användarnamnet i adressen. Det fick faktiskt foldern att mountas, även om första intrycket är att det verkar vara väldigt instabilt. Så tack igen för länken, men fler tips mottages gärna!

/Orvar

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)