kan man på nåt sätt få in iis i vista home
IIS i vista home
7 svar · 603 visningar · startad av WebbisNet
WebbisNet skrev:
kan man på nåt sätt få in iis i vista home
om man måste klistra in
Type the following command into a script:
start /w pkgmgr /iu:IIS-WebServerRole;IIS-WebServer;IIS-CommonHttpFeatures;IIS-StaticContent;IIS-DefaultDocument;IIS-DirectoryBrowsing;IIS-HttpErrors;IIS-HttpRedirect;IIS-ApplicationDevelopment;IIS-ASPNET;IIS-NetFxExtensibility;IIS-ASP;IIS-CGI;IIS-ISAPIExtensions;IIS-ISAPIFilter;IIS-ServerSideIncludes;IIS-HealthAndDiagnostics;IIS-HttpLogging;IIS-LoggingLibraries;IIS-RequestMonitor;IIS-HttpTracing;IIS-CustomLogging;IIS-Security;IIS-BasicAuthentication;IIS-URLAuthorization;IIS-RequestFiltering;IIS-IPSecurity;IIS-Performance;IIS-HttpCompressionStatic;IIS-HttpCompressionDynamic;IIS-WebServerManagementTools;IIS-ManagementConsole;IIS-ManagementScriptingTools;IIS-ManagementService;IIS-IIS6ManagementCompatibility;IIS-Metabase;IIS-WMICompatibility;IIS-LegacyScripts;IIS-LegacySnapIn;WAS-WindowsActivationService;WAS-ProcessModel;WAS-NetFxEnvironment;WAS-ConfigurationAPI
i ett script så undrar jag hur man gör då
I "Kör" fältet på start menyn kanske? alt. Skapa en .bat fil.
voigtann1 skrev:
I "Kör" fältet på start menyn kanske? alt. Skapa en .bat fil.
hände inget när jag kör bat-filen som administratör, nån mer som har tips?
Varför inte köra den enkla vägen, där du kan bestämma själv vilka komponenter du vill installera?
1. Click Start and then click Control Panel.
2. In Control Panel, click Programs and then click Turn on or off Windows Features.
3. In the Windows Features dialog box, click Internet Information Services and then click OK.
Install IIS 7.0 on Windows Vista
Annars så är det nog ett vbs script du lär göra....
jag har inte fått det att funka, om man nu kan ha det i vista basic
Windows Vista Home Basic stöder inte IIS.