webForumDet fria alternativet

Systemegenskaper öppnas vid start

2 svar · 643 visningar · startad av Poffe

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Hej

Mina föräldrar har ett par små fel på sin dator med XP MCE. För det första så öppnas systemegenskaper tre gånger varje gång man startar eller startar om datorn. Den öppnar också alltid fliken Maskinvara. Hittar dock inga fel på någon.

Och problem två, skärmsläckaren går inte igång alls, oavsett vad man ställer in för tid på den. Det har gått igång kqanske en eller två gånger totalt på ca 8 månader och har sjvälvklart varit aktiverad hela tiden.

Jag har sökt både här och på google utan större lycka. Testade även pmfix som varit uppe i andra trådar utan att lösa problemet.

Nån som har en aning om vad felet kan vara och hur man löser det?

LoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg

System Properties, nåja, sökte även jag på problemet. nu vet jag inte alls säkert, men det kan ha med startup att göra, alltså vad som skall startas när datorn startas igång.

Vet bara ett program som löser dessa problem, http://www.eusing.com/Window_Washer/Window_Washer.htm
När du installerat går du till tools > startup manager, där ser du vad som startar varje gång, klicka för det du inte vill ska starta upp och klicka sen delete.

F.ö är programmet gratis och är ett väldigt bra skydd om man vill rensa tidigare besökta internetplatser som kan skriva över en fil upptill 10 gånger. Options > 10 times > click ok. ;)

PoffeMedlem sedan apr. 20022 743 inlägg

Tack för tipset! Ska ta och testa det i morgon!

133 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)