webForumDet fria alternativet

Skrivbordsikoner resetas i Vista

Windows

4 svar · 562 visningar · startad av best_b

Medlem sedan apr. 200425 inlägg
Frågan#1

God afton,

Sedan en tid tillbaka så resetas alla skrivbordsikoner vid omstart, dvs alla ikoner radar upp sig till vänster. Detta sker förutom vid start även om skrivbordet "uppdateras" tex explorer.exe startas om. Kör Vista.

Någon som har en lösning?

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Icon freeze, sökte på ditt problem och fann ett program som kan lösa det, tyvärr fick jag poblem med mina favoriter och det försvann, men det ska iaf finnas ett bra program som löser detta. :)

Icons on Vista problem
Problem
Some icons doesn't work correctly in Windows Vista.
This is not a Miranda problem per se. It's known that Windows Vista doesn't support 16-bit resources anymore causing those icons not to load. The icons needs to be converted into 32-bit format however, the conversion may break the icons' look.

http://help.miranda-im.org/Icons_on_Vista_problem

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Det är ju en lösning som har specifikt med IM-klienten Miranda att göra, det kommer inte att lösa best_b's problem, det är ju inte ens samma problem.

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Aha ok. Tack iaf, har funderat på vista själv ett tag, därför jag sökte. :) Synd att jag inte hittar programmet igen. :l

Medlem sedan apr. 200425 inlägg

Bumpar, någon måste ju haft liknande problem.
Använder för närvarande tredjepartsprogram för att återställa positionerna men det är fortfarande enerverande då det alltid krävs ett par knappklick vid uppstart för att återställa plus ett antal fler för varje ikon som läggs till.

Alternativet skulle ju vara om det fanns ett tredjepartsprogram som kunde fixa allt det här automatiskt.

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)