Hej!
Är det någon som vet vart man kan köpa win 200 server? Har letat lite på dustin och komplett men hittar bara 2003 server. Men jag vill ha 2000 server.
tack för hjälpen.
7 svar · 653 visningar · startad av webtomten
Hej!
Är det någon som vet vart man kan köpa win 200 server? Har letat lite på dustin och komplett men hittar bara 2003 server. Men jag vill ha 2000 server.
tack för hjälpen.
Jag tror inte att du kan köpa en ny licens av Windows 2000 längre.
Rikard skrev:
Jag tror inte att du kan köpa en ny licens av Windows 2000 längre.
Nej de tror inte jag heller. Men begagnade markanden kanske inte vore så dum?
Du kanske skulla kolla på Blocket, Tradera eller liknande? De kanske finns något där?
Jag är dålig när det gäller de med licensfrågor, men dessa borde väl kunna överlåtas?
webtomten skrev:
Hej!
tack för hjälpen.
Lite nyfiken varför 2000?
Windows 2000 togs bort från marknaden den 31 Mars 2004 och OEM får inte längre sälja maskiner med Windows 2000 sedan 31 Mars 2005.
aha då var det som jag misstänkte :( Har kollat lite på tradera men där fanns det inget.
Varför 2000 jo för jag har jobbat mycket med 2000 och har varit riktigt nöjd har även jobbat lite med 2003 men jag vet inte varför jag gillade 2000 mer. Och sen är det även en liten prisfråga. Antar att jag kan få 2000 billigare än 2003 då jag ska installera det på en server hemma. För att köra VPN och min privata hemsida på. VPN ska mest användas för att ringa ifrån min laptop med mobil till servern hemma som sedan kommer ringa tillbaka då jag ringer gratis till min mobil hemifrån. Så jag kan komma åt nätverket hemma etc. Är inte så sugen på att lägga ut pengar på ett 3G kort till datorn när jag kan göra denna lösningen gratis :)
Borde ju vara någon som ligger på ett lager av skivor, men visst har väl W2003 något att erbjuda eller varför inte testa Win2008!
Detta kanske kunde vara något? :q