0x800700e (Det finns inte tillräckligt med utrymme för att slutaföra den här åtgärden./Not enough storage is available to complete this operation.)
Startade datorn och insåg att mitt ljud plötsligt slutat fungera och jag kan inte aktivera Windows Audio för då får jag felmeddelandet. Jag kan heller inte avinstallera program/aktivera UAC/mm. Mycket som slutat fungera bara sådär. Det skedde efter omstart och jag försöker komma på vad jag kan ha gjort innan jag stängde av datorn senaste. Jag får känslan av att det kanske har med Windows tjänster att göra eller nått som helt enkelt inte startat - men så behöver det inte alls vara.
Jag har gjort anti-virussökningar mm mm men ingenting verkar skumt.
Jag har även sökt på google men inte hittat allt för relevant material. Dock hittade jag ett annat inlägg en kille hade skrivit som tydde på samma sympotm (läs gärna): http://thevistaforums.com/index.php?showtopic=9686
Jag tror jag lyckades följa guiden korrekt men hittade ingen service eller startup object som vid inaktivering gjorde så att problemet försvann :s
Vet inte om det har med att jag gjorde fel, men när jag inaktiverade ALLA tjänster eller startup objects försvann inte problemet då heller?
Kan det vara något annat eller gjorde jag helt enkelt fel vid något steg?
Hej igen, felet bara försvann för någon månad sen men nu har det dykt upp igen :(
I loggen hittar jag lite olika saker som verakr ha anknytning till felet:
Källa: EventSystem, ID: 4612, Minnet tog slut för COM+ Event System under den interna bearbetningen, på rad 45 av d:\vistartm\com\complus\src\events\tier1\eventsystemobj.cpp.
Källa: Sök, ID: 3100,
Det gick inte att initiera filtervärdprocessen. Avslutar.
Details:
0 (0x8007000e - Not enough storage is available to complete this operation. )
Källa: Service Control Manager Eventlog Prodiver, ID: 7023,
Tjänsten Windows Audio avbröts med följande fel:
Det finns inget ledigt minne
Nu vet jag inte riktigt hur man söker bra i loggen men jag gick in under Översikt och sammanfattning, tryckte på Fel och kollade antal händelser den senaste timmen, så plockade jag ur några som hade många.
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25