Kan man tänka sig, ati hade drivrutiner kvar för hederliga gamla 98:an .. :e
Installerade om drivrutinerna, fick felet ändå när jag skulle exempelvis ändra skärmupplösning.. blåskärm <ENTER> vit ruta med text om q891711.dll <ENTER> vit ruta om kernel <enter> om start.. sen funkade det att ändra inställningar, i alla fall de jag testade.
Det var en säkerhetsuppdatering som heter KB891711 som orsakade felet! Provade att inaktivera den via msconfig, och då funkade allt klockrent, så då gjorde jag det "enda rätta" avinstallerade den. Så nu var det inga problem alls med att ändra bildskärmsinställningar och så..
Jag misstänker att du läst artikeln om 891711 och det var så du testade msconfig? I.s.f. kan du också testa den senaste releasen av den uppdateringen eftersom den första har en del kända problem. Win98 är iofs ett enda stort säkerhetshål ändå, men för samvetets skull :P
Jag misstänker att du läst artikeln om 891711 och det var så du testade msconfig? I.s.f. kan du också testa den senaste releasen av den uppdateringen eftersom den första har en del kända problem. Win98 är iofs ett enda stort säkerhetshål ändå, men för samvetets skull :P
mjo.. läste om den... men han yttra sig ändå om att han skall investera i en ny dator inom en snarframtid..
Och ja, Win98 är ju ett enda STORT säkerhetshål! :)
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25