webForumDet fria alternativet

Otroligt lång uppstart efter krash.

0 svar · 233 visningar · startad av altruism

altruismMedlem sedan nov. 200664 inlägg

Igår krashade min dator då jag försökte ta bort en mapp på 4Gb. Jag fick en blåskärm där det stod något med att om man sett det här meddelandet tidigare skulle man göra en systemåterställning annars starta om datorn. Jag gjorde det sistnämnda men då kom jag fram tills dess att "XP-laddnings bilden" skulle visas. Men istället för att den visas blev det bara svart och inget hände.

Jag formaterade hårdisken eftersom inget annat hjälpte (och det var dags att göra det också) men nu när jag installerat om XP och uppdaterat drivrutinerna (grafikkort, moderkort, ljudkort) så tar det en väldig tid för datorn att starta upp . Jag kommer till samma ställe som tidigare men istället för att windowsladdningsbilden kommer fram, visas istället en svart skärm med en laddningsbar längst ner. Det tar ca. 40min (!) för datorn att komma in i windows.

Jag förstår att detta kan vara nästan vad som helst och inget lätt problem. Men någon som har någon idé om vad det kan vara eller om det finns några andra drivrutiner jag bör uppdatera?

Skulle vara väldigt tacksam för svar då det är något irriterande att vänta 40 min på att datorn ska starta!

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
120 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)