Hur stänger man av MSN Messengers säkerhetsfunktioner? Eller drar ner graden på dom rättare sagt. Nu kan jag inte ens öppna en mp3-låt direkt från ett konversationsfönster och en del tas bort för att dom är "skadliga". URK!
MSN säkerhet
4 svar · 499 visningar · startad av Mika3l
Jag är inte säker på om man kan göra det i MSN. Men ladda ner messengerplus i stället. Det ordnar biffen - och dessutom en hel del annat.
Under Alternativ - Säkerhet kan du tillåta ljudklipp. Använd Windows Live OneCare scan för att scanan filer. Annars tror jag inte den tillåter det.
Jodå, vill man slippa installera OneCare kan man skapa en dummy-fil som slutar på .exe och ange sökvägen till den så får man öppna filen.
Visserligen en väldigt dum idé, men om man skulle ha skäl till att inte installera OneCare och man av någon outgrudlig anledning inte vill scana med sitt standard-AV, få funkar det bra.
Min post var menad att påpeka att filer inte öppnas utan att de först kollas. OneCare är ypperligt och snabbt för detta ändamål. Att låtsas ha ett AV är inte alltför smart.