Jag kan ej installera adobeprogrammen CS2 i Vista. Gick bra med samma skiva när jag hade xp. Vad gör man?
Kan inte installera Adobeprogrammen i Vista..
19 svar · 736 visningar · startad av Kalle M
Har du kollat Adobes hemsida? Kanske är det så att CS2 inte stöder Vista utan tillägg.
Borde funka, du får inga felmeddelanden?
Har försökt kollat men inte hittat något som tar upp det.
Har Adobe Reader 7 på datorn som fungerar men det var installerat när jag köpte datorn.
Jag har själv haft CS2 installerat på Vista, så funka bör det. Hur kör du installationen? Lägger du in hela CS2 och kör på standardinstallation? Om så testa att installera programmen styckvis.
kolla på wF om Adobe och Vista. Sökeen är bra.
När jag dklickar på installationsfilen för Photoshop tex så ska jag mata in ett serienummer och det har jag gjort. Sedan säger den att installationen är klar efter ett tag osv. Sedan när jag öppnar programmet så kommer jag liksom inte in.
Jag skulle vilja få fram en ruta när jag öppnar så att jag kan aktivera produkten.
Testa att stänga av UAC när du installerar.
Vad är UAC för något? och hur avaktiverar man det?
Jag får fram följande dialogruta när jag öppnar Photoshop
Se bifogad bild.
User Account Control
http://technet.microsoft.com/en-us/windowsvista/aa905108.aspx
Kontroll panelen, användarkonton, klicka på "Aktivera eller inaktivera kontroll av användarkonto (UAC)", bocka ur bocken, starta om.
Sen när du har installerat så kan du aktivera UAC igen.
Japp! Det funkade att installera nu. Har fått installerat Photoshop och Illustrator.
Installationen av Indesign funkar ej. När jag öppnar Indesign så kommer följande dialogruta fram:
Se bifogad bild.
Jag hade liknade problem med acrobat 8, jag löste det genom att köra installations programet i windows XP SP2 kompatibilitestsläge
Hur gör du för att komma in i den rutan?
Provade att högerklicka på installationsfilen för Indesign men jag ser inget.
Edit.
Jag högerklicka på Indesign i startmenyn och valde egenskaper.
Se bifogad bild:
Jag har inte rört något i dialogrutan.
Ska jag ändra något?
Frustrerande när det funkat installera dom andra så funkar det inte för Indesign.:-(
Har som sagt problem med att installera Indesign CS2. Gick bra med Illustrator och Photoshop när jag avaktiverade UAC men jag får inte till Indesign.:-(
Får som sagt upp följande dialogruta. Se bifogad bild:
Ingen som vet vad jag kan göra?
Tack igen
Tjena!
Provade följande:
Solution 2: Remove or rename the CMAPs folder, and then reinstall InDesign/InCopy CS2.
1. Locate and rename the CMAPs folder in the Program Files\Common Files\Adobe\Fonts\RQRD\ folder.
2. Reinstall or repair InDesign or InCopy to replace the missing CMAPs folder.
Om jag förstått rätt så ska jag ta bort eller byta namn på CMAPS-folder. Jag ser ingen mapp med det namnet!? Eller är det en sådan typ av mapp dom menar?
Jag gick in följande sökväg:
Program Files\Common Files\Adobe\Fonts\RQRD\ folder.
Därefter tog jag bort mappen som låg under "RQRD".
Ominstallerade Indesign men blev samma tråkiga ruta som kommer fram.
Står på webbsidan att det gäller Windows..jag har ju Vista.
Bör jag göra på annat sett?
Samma skiva har som sagt fungerat att installera i Windows Xp men ej nu i Vista.
Har fått till alla utan Indesign.
Jag har adobeReader 7 på datorn som installerat när jag köpte datorn. Inget med versionen av Reader att göra?
Kan ej tyska..kan nån översätta om det skulle kunna vara en lösning? :-)