TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg [osäker på forum :/]
Hejsan!
Jag hittade ett gamalt spel bland mina cd-skivor som jag blev sugen på att spela, problemet är att när jag ska installera det så får jag ett meddelande om att jag minnsan måste ha minst 8MB RAM och sedan lägger det av.
Jag tycker att detta är väldigt mysko eftersom jag har mer än 8MB :)
Är detta ett vanligt fel och hur ska man göra för att åtgärda det?
Troll skrev:
[osäker på forum :/]
Hejsan!
Jag hittade ett gamalt spel bland mina cd-skivor som jag blev sugen på att spela, problemet är att när jag ska installera det så får jag ett meddelande om att jag minnsan måste ha minst 8MB RAM och sedan lägger det av.
Jag tycker att detta är väldigt mysko eftersom jag har mer än 8MB :)
Är detta ett vanligt fel och hur ska man göra för att åtgärda det?
Nu är jag säkert ute och cyklar, men jag har för mig att gammla spel inte fungerar alla gånger på "nya" datorer. Om det kan vara där som skon klämmer ?
Men...som sagt, jag kan ha fel. :l
Du kan emulera "äldre" datorer. Det är inte det att din dator INTE klarar det utan att det är för bra :P
ScummVm för Monkey Island och sådna klassiska spel. Vi har Dos emulering(kommer inte ihåg vad det heter). Beroende på vilket spel du ha finns det säkert en lösning för det också.
TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Grejen är att det inte är ett spel från stenåldern, bara nästan ;)
Spelet i fråga är Harvester och kom ut 1996 så det är ju skumt att det inte lirar endå, förlåt att jag inte nämnde det i första posten. [http://en.wikipedia.org/wiki/Harvester_(computer_game)]
voigtann1:
Yes, det är ett mysigt program det :)
Hade det vart ett äldre spel som i 80-talet så hade det ju vart en sak med från 96?
TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Mystiken tätnar, jag kör win98 på denna burk så DOSBox behövs inte :(
Jag kan verkligen inte förstå vad det är för fel och jag är supersugen på att spela. Typiskt.
win98?
DosBox är inte bara en MSDos emulator. den "emulera" en sämre dator också :P
TrollMedlem sedan dec. 2003229 inlägg Aha! Det hade jag faktiskt missat :)
Spännande, jag återkommer om ett tag, tack!