webForumDet fria alternativet

automatiska uppdateringar - få slut på frågan om jag vill starta om

Windows

3 svar · 317 visningar · startad av magnusfeldth

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg
Frågan#1

Efter man installerat nåt från automatiska uppdateringar får jag hela tiden frågan "vill du starta om nu eller senare?". Jag klickar på senare. Likväl kommer om några minuter samma j-a fråga. "vill du starta om nu eller senare?"... Eftersom alternativet "nej för h-e, jag vill f-nemig inte starta om, det sa jag alldeles nyss, f-n vad jag h-tar korkade microsoft" så väljer jag "starta om senare"...

Finns det nån möjlighet i dessa kassa operativsystem känt som Windows XP som gör att man slipper få frågan 500 gånger utan att den faktiskt fattar att jag inte vill starta om skiten förrän när jag väl gör det?

Medlem sedan dec. 20025 483 inlägg
Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Det säkraste är att vänta med att installera uppdateringarna till du är beredd att starta om maskinen.

MS släpper uppdateringarna andra tisdagen varje månad så det sker 1 gång per månad, så jobbigt är det inte. :)

Medlem sedan dec. 20051 056 inlägg

Det finns problem förknippade med att lämna datorn i "Jag behöver starta om"-läget. Jag är också irriterad på popuppen men Gunnar har rätt i att man lämpligen löser det med en strategi för hur man uppdaterar sin dator...

... men, kör man microsofts nya säkerhetslösning, live care, eller vad den nu än heter så måste man sätta auto update till "Auto download + Auto install" vilket ställer till det. Personligen så vill jag veta vad det är som uppdateras så jag vill inte att den ska vara automagisk.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
129 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)