webForumDet fria alternativet

Något tar mycket kraft? taskmgr.exe, systemets vänteprocess..

Windows

5 svar · 1 277 visningar · startad av eddy1

Medlem sedan aug. 2001969 inlägg
Frågan#1

Hej

HAr sett den senaste tiden att datorn blivit väldigt seg. Tittar jag i aktivitetshanteraren så är det systemets vänteprocess som ligger på 99 i cpu användande. taskmgr.exe dyker också upp i mellan åt och tar en del kraft.. Går det se något vad det är som döljer sig bakom systemets vänteprocess. Det som är igång är ju bara ett AV och msn m.m.

mvh

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Systemets väteprocess är precis som det låter, ingenting egentligen. det är den cpu-kraft som datorn inte använder för tillfället...det är nog av:t som slöar ner datorn tror jag. men den behöver inte ta jättemycket cpu för det. Vad kör du för av?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Vänteprocessen är bara något som visar hur mycket ledig kapacitet du har. Något som väntar på att börja användas. Så ifall den står på 99 % behöver du inte oroa dig. :e

r\ colione är snabb! :)

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Systemets vänteprocess är det som blir över, så om den ligger på 99 så är det bra.

Du ser nere på kanten så står det CPU-användn:, det är den du får gå efter.

/red, hehe, 3 samma svar inom samma minut :p

Medlem sedan feb. 2006511 inlägg

Taskmgr.exe = Aktivitetshanteraren
Systemets vänteprocess ligger alltid runt 90 på CPU skalan så jag tror att det är naturligt. Om du har några frågor finns en stor databas med många processer här

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Snacka om service. :bire

283 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
154 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)