Jag har letat i råden här på forumet och provat en del, men inte hittat lösningen:
Jag har formatterat C: och installerat XP samt servicepack 1a och 2. När jag ansluter USB2-utrustning får jag meddelandet:
"Den här enheten kan fungera snabbare..." och det går verkligen långsamt.
Jag har följt ett råd att installera drivrutinerna i efterhand, men då försvinner kontakten helt.
(USB2 funkade korrekt innan formatteringen)
Någon som vet något om detta problem??? :l
XP SP2 utan fungerande USB2
5 svar · 562 visningar · startad av LasseLampa
Hejsan.
Har du USB 1.0 eller 2.0 ?
Testa att gå in på antingen moderkortets tillverkare och ladda ner dom senaste drivrutinerna.
Men om du inte använder moderkortets usb så ladda ner dom nya drivrutinerna till PCI kortet eller vad det nu är du använder för enhet.
Tack för dina råd. Men dessvärre fungerade dessa inte heller. Jag får åter lägga en slant på datordoktorn och hoppas på att han denna gång kan tala om hemligheten bakom problemet.
Har du något som saknar drivrutin i enhetshanteraren? Brukar bli ett gult utropstecken.
Skulle tippa på att USB bryggan saknar rätt drivrutin. Ibland har får man lägga till drivrutinen, ta bort den felande enheten och starta om datorn så att den hittas på nytt.
Kontrollera detta :)
Har märkt att om man lägger på SP2 i efterhand (USB2 stödet kom med SP2) så fick jag i enhetshanteraren högerklicka på USB och välja "updatera drivrutinen" då har jag fått igång USB2.
Tyvärr..
Sorry, var borta några dagar.
Nej, inget har fungerat. När jag följer era råd, visas "Okänd enhet" i stället för "Den här enheten kan fungera snabbare", d.v.s. datorn tappar helt kontakten med USB2-disken (eller annan USB2-utrustning). Surt i sommarvärmen...