Ingen som vet?
I Windows Vista, hur ställer jag in så att aktivitetsfältet ska visas över båda skärmarna? Minns att man kunde göra det i Windows NT.
10 svar · 2 347 visningar · startad av carl_x
I Windows Vista, hur ställer jag in så att aktivitetsfältet ska visas över båda skärmarna? Minns att man kunde göra det i Windows NT.
Ingen som vet?
Med NVIDIA-kortens nView finns (fanns?) det något som heter "Allow taskbar to span multiple monitors". Om du har ett sådant, kan du kolla under Windows-fliken i nView.
Det är ett NVIDIA GeForce 8600 GT-kort jag har, men jag har inte nView. Verkar inte finnas för nedladdning heller, eller?
Hmm. Det står NVIDIA nView på "Set up multiple displays" i kontrollpanelen för kortet, men det finns inget alternativ som man kan ändra taskbaren med. Kan bara välja mellan "Single", "Clone" eller "Dualview", vilka skärmar jag ska använda och vilken skärm som ska vara primär.
Testade att installera Ultramon, men den funktionen finns inte där heller. Den lägger dock till ett aktivitetsfält på den högra skärmen, men klockan och det stannar kvar på vänstra.
Under egenskaper dvs högerklicka på skärmen, egenskaper , inställningar, flerbildskärmar och avancerat! Kolla kryssrutan Utöka Windows..
Det är förkryssat "Utöka skrivbordet till denna bildskärm". Eller det var kanske inte det du menade?
Ni som kör med två skärmar, kör ni bara aktivitetsfältet på en skärm?
carl_x skrev:
Ni som kör med två skärmar, kör ni bara aktivitetsfältet på en skärm?
Japp. Kör iofs XP och grafikkort från Intel, men jag har intet hittat nån inställning som förläger aktivitetsfältet till den andra skärmen.
Jag kör också med aktivitetsfältet i ena skärmen bara.