PeddaMedlem sedan juni 20004 880 inlägg
Jag ska lägga in XP igen på dotterns dator.
Satte i XP skivan och kommer så långt så jag ska välja var jag vill installera XP.
Väljer C: Partition1 (där XP finns sen tidigare) och väljer att jag vill ta bort partitionen.
Då står det att partitionen innehåller temporära installationsfiler som krävs för att slutföra installationen.
Jag vill ju rensa C: helt för att göra en helt ren installation.
Hur ska jag lyckas med det när det inte går att ta bort partitionen.
TengbladMedlem sedan dec. 19996 590 inlägg
När du valt partition så kommer du att få upp valet att formatera disken innan installation.
PaceMedlem sedan juni 20015 947 inlägg
1. Har du testat att starta datorn med skivan isatt?
2. Kan du gå in i BIOS när datorn startar och formatera partitionen där?
3. Gör partitionen obrukbar i BIOS (vill minnas att det fungerar...), gör sedan punkt ett.
Tengblad skrev:
När du valt partition så kommer du att få upp valet att formatera disken innan installation.
Den formateringen rensar ju inte hela disken.
Pace skrev:
1. Har du testat att starta datorn med skivan isatt?
2. Kan du gå in i BIOS när datorn startar och formatera partitionen där?
3. Gör partitionen obrukbar i BIOS (vill minnas att det fungerar...), gör sedan punkt ett.
1. Ja
2. Hmm, kan man formatera i BIOS? Hur då?
TengbladMedlem sedan dec. 19996 590 inlägg
Ah ok du har flera partitioner på C: alltså?
På min gamla dator kunde jag det i alla fall. Det fanns ett alternativ under hårddiskinställningarna för att formatera den och ändra partitionerna (någon fysisk formatering gjordes dock inte, men det fixar ju Windowsinstallationen om inte annat). Kolla med din tillverkas hemsida för bästa support.
Tengblad skrev:
Ah ok du har flera partitioner på C: alltså?
Nej. Men jag testade det innan.
Det den gjorde var att rensa sytemfiler, registret och sånt. Inte en komplett formatering.