webForumDet fria alternativet

I valet och kvalet.. VB eller XPP

Windowsur Windows

6 svar · 408 visningar · startad av micke_nkpg

micke_nkpgMedlem sedan apr. 2006927 inlägg

Ska nu få ut en ny laptop för ett uppdrag jag har fått som arbetsverktyg. Men vad ska jag ta för OS på denna. Finns att välja mellan XP Pro eller Vista Buissness. Vad har Vista Buissness för fördelar rent minnes och säkerhetsmässigt gentemot XP Pro?

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

xp är snabbare
och antgligen säkrare för usercontrole är så iriterande så man stänger av de direkt.
otroligt iriterande när du får upp fråger konstant så fort ett program vill göra något.
inte heller går det att packa upp filer till kataloger utan att spärrar det.

kör xp snabbare o mindre jobb o mindre dumma fråger

mayday skrev:

xp är snabbare
och antgligen säkrare för usercontrole är så iriterande så man stänger av de direkt.
otroligt iriterande när du får upp fråger konstant så fort ett program vill göra något.

SÅ det är ingen risk att M$ slutar ge ut säkerhetsuppdateringar för XP snart?

QuidMedlem sedan juni 20006 025 inlägg

Tror dom har sagt att dom ska släppa uppdateringar till XP till år 2009.

mayday skrev:

xp är snabbare

Spärrar när filer packas upp? why?

legisMedlem sedan juli 20044 453 inlägg

Ingenting av det mayday säger stämmer, så det kan du helt enkelt strunta i. Förutom hans subjektiva åsikt om vad som är jobbigt.

UAC kan man tycka vad man vill om, men läser man in sig på vad det är och hur man kan anpassa det så underlättar det. Det är framförallt vid installation, eller saker som kräver eleverade rättigheter som den varnar. Är man då inte särskilt säkerhetsintresserad så tycker man säkert att det är skit.

Se på vad du ska köra för program, vilken säkerhetsnivå du anser vara acceptabel samt maskinen specifikationer för valet. Sedan väljer du. Jag skulle aldrig gå tillbaka till XP, jag vill ha kontrollen och tryggheten som Vista ger.

legis skrev:

Ingenting av det mayday säger stämmer, så det kan du helt enkelt strunta i. Förutom hans subjektiva åsikt om vad som är jobbigt.

UAC kan man tycka vad man vill om, men läser man in sig på vad det är och hur man kan anpassa det så underlättar det. Det är framförallt vid installation, eller saker som kräver eleverade rättigheter som den varnar. Är man då inte särskilt säkerhetsintresserad så tycker man säkert att det är skit.

Se på vad du ska köra för program, vilken säkerhetsnivå du anser vara acceptabel samt maskinen specifikationer för valet. Sedan väljer du. Jag skulle aldrig gå tillbaka till XP, jag vill ha kontrollen och tryggheten som Vista ger.

Ja, jag ska som det ser ut nu köra program som: Photoshop, Dreamweaver, Office 2003 eller 2007, mindmanager.

138 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b2af184d
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)