Är det någon som har någon erfarenhet av mup.sys? Jag har en XP pro dator som får en blåskärm vid boot och datorn startar om (det hela tar ca 4 sekunder)... sedan fortsätter det så i all evighet. Startar jag datorn i safe mode så bootar den om vid mup.sys.
Försöker jag starta datorninstallationen via CD skivan så hänger sig datorn. Detta tolkar jag som ett hårdvarufel.
Några ideer?
EemissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg Jag provade också att googla på det. Det som är drygt är att det verkar kunna vara typ vilket fel som helst.
Att disabla mup.sys via emergency recovery fungerar ej för mig. Datorn anser att mup.sys inte finns i registret eller att detta inte är tillgängligt. För de flesta verkar detta vara ett sätt att lösa problemet.
LLoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Blev lite nyfiken på mup.sys, så jag kollade med google - the helping hand ;) och fann detta. Kollade mest av egen nyfikenhet och tyckte förklaringen verkade bra, man vet ju aldrig om man själv får detta problem. Hoppas det hjälper dig. :)
mup.sys and 'safe mode'
There are no less than 3 reasons for this error. Hardware 40%, software 40% and unknown 20%. If you can boot normally but cannot boot into 'safe mode' I think I have the definitive answer.
This error is hardware independent and only occurs on systems NOT running a genuine copy of XP. You may need to borrow such a copy to test both the problem and the solution. Please be sure to re-install your genuine XP disk once you have completed testing. However the advice given under "CONCLUSIONS" below might well apply to ALL XP installations.
http://www.pcreview.co.uk/forums/showpost.php?p=8331786&postcount=4
Hej LoLo
Det som var intressant i mitt fall var att min orginal CD inte gick att installera på befintlig hårddisk. Jag ville inte formatera om hårddisken då den tyvärr inte var partionerad och det fanns dokument som vi ville rädda. En "överinstallation" fungarade alltså inte...
Min lösning vara att installera ytterligare en hårddisk och installera windows på denna. Efter att ha kört checkdisk /F på alla diskar så fungerade allt som det skulle. All data låg kvar på hårddisken som vägrade boota tidigare.
LLoLoMedlem sedan feb. 20072 750 inlägg Bra att det ordnat sig, brukar också köra f. :)