Hej!
Jag har ett problem. En vän till mig med en HP Compaq Notebook (nx6125) har fått problem med sin Windows-installation och skall installera om Windows. Han försöker först själv, men säger sedan till mig över telefon att nåt är tjing och jag hämtar datorn hos honom.
Läser igenom medföljande instruktionsbok (som inte säger något som man inte själv kan förstå efter att installerat om Windows ett par gånger tidigare) och startar sedan datorn med skivan i. Trycker på valfri tangent för att starta med skivan när jag blir ombedd om det. Det tar några minuter och sedan får jag upp en ruta där jag ombes välja språk. Gör så.
Nu kommer problemet. Jag har gjort detta fyra gånger. Första gången fick jag ett felmeddelande redan efter att valt svenska som lydde:
Felmeddelandet skrev:
"Windows cannot find 'Setup\Winxph\i386\Winnt32.exe'. Make sure you typed the name correctly and then try again. To search for a file, click Start button and then click Search"
Kommer även upp en cmd.exe som säger System couldn't find 'Setup\Winxpp\i386\Winnt32.exe'.
Efter detta tar det en liten stund (ett tiotal sekunder, kanske en minut) så startar systemet om.
Jag upprepade processen två gånger ytterligare med svenska som valt installationsprocess. jag fick samma felmeddelande, men dessa gångerna fick jag även välja att Installera om XP.
Prövade även med ett annat språk, U.S. English men fick samma felmeddelande, på bokstaven, denna gången efter att valt språk.
Skivan i fråga är inte repig och har använts vid ett par tillfällen tidigare för att installera om XP med svenska som installationsspråk och då inte gett några felmeddelanden. Någon som har en aning om vad det kan vara?
Tack på förhand // Christoffer