webForumDet fria alternativet

Hjälp med Windows 2000

Windowsur Windows

3 svar · 376 visningar · startad av steffgun

Medlem sedan jan. 200522 inlägg
Frågan#1

Fan vad less jag blir. Har en gammal sunkig laptop med Windows XP på, vilket datorn inte klarar av utan att sacka ihop totalt efter 5 minuter. Nu laddade jag iaf hem Windows 2000 SP4, och formaterade om datorn och installerade det istället, i hopp av att datorn skulle flyta på bättre med Win 2000. Så är också fallet, allt funkar bättre nu när jag har nergraderat mig. Förutom en sak... Får fan inte till någon internetuppkoppling på datorn och vet inte hur man gör :) Pinsamt att allting ska falla på en sådan banal sak...

Vi har Tele2 bredband och ett nätverk med ett antal datorer. Med de andra datorerna så är det bara att plugga in nätverkskabeln, och så funkar det, men nu, när jag har windows 2000 så hittar den ingen internetuppkoppling. Och när jag går in på "skapa ny anslutning" så vill den bara skapa en modemanslutning,, men vi har bredband. Hur gör man?

Tacksam för svar!

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Har du en drivis för nätverkskortet?
Berätta vilken modell på dator så kan jag hjälpa dig leta.

Medlem sedan jan. 200522 inlägg

Jag har inte ett piss inlagt på datorn, eftersom den är nyss omformaterad och jag kommer inte in på internet...

Datormodellen är iallafall en HP Compaq nc4000, en laptop. Behöver du veta datorns prestanda också?

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Starta på HP hemsida och ladda ned drivrutinerna till nätverkskortet. HP har en mycket bra sida att hitta drivrutiner och sånt man behöver. Enkelt att starta på https://www.hp.com (eller .se)

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.b746b907
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)