webForumDet fria alternativet

Datorn i akut behov av hjälp!!!

Windowsur Windows

3 svar · 359 visningar · startad av enclosed

enclosedMedlem sedan apr. 200526 inlägg
Frågan#1

Nu är jag så j*#vla förbannad på min dator. Den har verkligen blivit helt efterblivet långsam. Jag kommer hem efter en semester i en annan värdsdel, i harmoni sätter jag mig vid datorn för att börja jobba med en hemsida som snart måste bli klar, men så är datorjäveln så otroligt seg. Det räcker att man sätter igång den och loggar in på förbannade MS Windows och så skjuter processoranvändningen på "svchost.exe" till 100% cpu användning. x( x( x(

Jag måste dock erkänna att jag inte har varit snäll mot den, inget virusprogram...
Men den har gjort såhär förr och jag pallar inte att åter igen formatera om den gamla skiten.
Så, nu laddar jag hem ett antivirusprogram, McAffe, och jag hoppas verkligen att det kommer fixa mina problem.
Min fråga blir än dock om någon vet något sätt för att kurera min mörbultade dator? Vill att den ska bli som den en gång var när den var ny igen!!!!

Bästa Hälsningar
Jens

Tengblads avatarTengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Ett virusprogram är nog en bra början. Sen kan du testa att köra några olika sådana program för att rensa spyware och liknande. T.ex Spybot Search & Destroy.

enclosedMedlem sedan apr. 200526 inlägg

Kör en search and destroy på den nu

Compusas avatarCompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg

1. CCleaner, bra för att rensa bort onödigt kraffs (inget med spyware att göra)
2. Ad-aware, följ denna guide: http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial48.html
3. Spybot Search & Destroy
4. Windows defender
5. Full virusscanning gärna med NOD32 om du har det.

Har kört denna procedur på många datorer med lyckat resultat.

Vad använder du för webbläsare?

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.58439ac5
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)