Hej!
Det verkar som någon har lekt med min dator, jag ser inte hela skrivbordet på engång utan får föra musen till ytterkanterna och scrolla runt på skrivbordet. Mycket irriterande? Vad har hänt och hur får jag tillbaka det?
tack!
WindowsXP
7 svar · 633 visningar · startad av Calevan
Hej!
Det verkar som någon har lekt med min dator, jag ser inte hela skrivbordet på engång utan får föra musen till ytterkanterna och scrolla runt på skrivbordet. Mycket irriterande? Vad har hänt och hur får jag tillbaka det?
tack!
WindowsXP
Testa att sänka upplösningen!
är väl knappast att jag har för hög skärmupplösning som gör det? det påverkar ju bara hur stora/små saker är?
Både ja och nej. Vid en viss upplösning om inte din skärm klarar det så ge den dig den upplösningen men kan inte rendera allt samtidigt.
jag har aldrig varit med om att man kan sätta skärmupplösningen till något mer än vad som klaras av att visas samtidigt. allt brukar bara skalas ner och bli mindre istället. Finns det någon annan inställning som kan ha ändrats?
tack!
Om det galler en laptop ar det troligen som tidigare talare har sagt. Prova och aterkom.
det går mycket riktigt att förminska upplösningen så att allt får plats igen. dock är alla ikoner mycket större nu, dvs jag har en mindre upplösning än vad jag hade innan detta hände.
det är ingen bärbar.
några mer förslag?
tack!
Slutar skärmen att scrolla då? Det bör finnas något mellanläge där sakerna är lika stora, men där du inte behöver scrolla.