devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg Hej! :e
På företaget har vi en Server med Windows Server 2003 SMB. När jag installerade den gjorde jag misstaget att partitionera hårddisken till 3 partitioner. Nu har C-disken blivit full och jag vet inte vad jag ska göra...
Vi har i dagarna införskaffat en ny server som vi ska köra sql-server. En av mina ideer är att köra den nya servern som SMB och den gamla som SQL-server.
Då kommer en rad frågor som jag inte har bra svar på...
Om jag väljer att ha kvar den gamla servern med SMB, hur frigör jag utrymme på hårddisken? (Nu har jag C: windows D: Program E: Data)
Om jag skaffar en ny hårddisk alternativt gör en ny installation på den nya servern, hur får jag över inställningar och annat såsom exchange till det nya?
Hur hade ni gjort?
Hjälp mottages tacksamt....
Mvh
Henrik
Om du nu har plats på E:. Gör en backup av C: och D: och lägg dessa filer på E: (Med norton ghost eller något liknande program).
Formattera och slå ihop C: & D: till en partition och återskapa backupen av C:.
devotionMedlem sedan jan. 20013 582 inlägg
Flexbert skrev:
Om du nu har plats på E:. Gör en backup av C: och D: och lägg dessa filer på E: (Med norton ghost eller något liknande program).
Formattera och slå ihop C: & D: till en partition och återskapa backupen av C:.
Vad behövs för program till att göra en sådan manöver? Finns det några risker?
Finns det inga andra program, såsom "Guiden överför filer och inställningar", som finns i W-XP? Så att man kan göra en ny ren installation av SMB för att sedan läsa in filer och inställningar...
Mvh
Henrik