Hej
Häromdagen så gjorde jag en ominstallation av Windows och alla program i min dator, ersatte XP Home med XP Pro.
Nu har dock inträffat en rätt irriterande sak när jag skall kolla mailen i Outlook. Direkt efter det att jag har kört igång Outlook och kollar mailen så får jag upp en liten ruta att Windows skall konfigurera en del program.
Från början var det Visio 2007 som kom upp. Jag plockade bort Visio för att se om det skulle hjälpa. Då blev det i stället Access 2007 som skall konfigureras. Efter att ha installerat Expression Web så är det i stället detta program som skall konfigureras.
Det är inte bara en gång det händer utan det händer för varje mail som laddas ner. Det går att trycka på avbryt så det är egentligen inga problen, bara lite irriterande. Det är bara första gången efter uppstart av Outlook som det sker, vid nästa koll efter mail händer inget.
Det som står i texten när konfigurationen körs är:
Please wait while Windows configures Microsoft Expression Web
Tidigare var det som sagt Visio 2007 och Access 2007.
Det är Outlook 2003 som jag kör.
Min fråga är nu, går det att få bort detta tror ni? I så fall hur?
EDIT:::
Upptäckte att det faktiskt var varje gång som Outlook laddar ner ett mail som detta händer, alltså inte bara första gången efter att Outlook har startats.