AndreasCMedlem sedan mars 20011 924 inlägg
Har skapat en fil som jag döpt till deltemp.bat som jag kör vid varje avslut av Windows XP. Problemet är att den inte gör det som står i filen. Så här ser det ut.
RD /S /q "C:\Documents and Settings\Andreas\Lokala inställningar\Temp"
RD /S /q "C:\Documents and Settings\Andreas\Lokala inställningar\Temporary Internet Files"
RD /S /q "C:\Documents and Settings\Andreas\Lokala inställningar\Tidigare"
RD /S /q "C:\Documents and Settings\Default User\Lokala inställningar\Temp"
RD /S /q "C:\Documents and Settings\Default User\Lokala inställningar\Temporary Internet Files"
RD /S /q "C:\Documents and Settings\Default User\Lokala inställningar\Tidigare"
RD /S /q "C:\WINDOWS\Temp\" <--"Deletes temp folder, type in the location of your temp folder"
Jag har tagit det från internet och från början stod det Local Settings men min mapp heter Lokala Inställningar så jag bytte till det. Fast den tömmer inte ens temp-mappen under Windows-katalogen så det måste vara nåt annat fel.
PaceMedlem sedan juni 20015 947 inlägg
Det går väl inte ta bort dessa mappar från Windows eftersom de används av systemet och är skyddade. Försök ta bort alla filer och mappar i katalogen i stället.
Oj, det var just det jag trodde att scriptet gjorde, hur ska jag skriva istället?
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg
istället för
RD /S /q "C:\Documents and Settings\Andreas\Lokala inställningar\Temp"
så skriver du:
DEL /S /q "C:\Documents and Settings\Andreas\Lokala inställningar\Temp"
DannyMedlem sedan juli 20048 477 inlägg
RD = Remove Directory
DEL = Delete... egentligen skriver man ju filen efteråt, eller *.* men det går att skriva en katalog också så tar den alla filer där, dvs... den förutsätter automatiskt *.* /s tar alla underkataloger också... /q gör att den inte frågar utan bara kör...
Va bra, tack för den utförliga förklaringen :)
Hm, jag har skrivit DEL istället för RD men det fungerar fortfarande inte, vad gör jag för fel? Har talat om för Windows att det ska köra filen vid varje avslut.