webForumDet fria alternativet

Videoöverlagring i Vista med ATI kort

Windows

5 svar · 813 visningar · startad av mayday

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg
Frågan#1

Kör ett 9600XT grafikkort
Stött på ett problem i vista,

Jag kan inte använda mig av vidoöverlagring på en sekundär skärm
Valet är inaktiverat kan inte komma på hur ja ska få igång det.

Använder funktionen rätt ofta för o kolla på film på tv:n
Nån som har någon ide eller tips?

ingen?

Medlem sedan aug. 2002114 inlägg

Har samma problem.

Har ytterligare problem också då VLC inte fungerar som det ska. Standardinställningar ger ingen bild. Har ändrat video output mode. Vissa funkar mer eller mindre. Open GL gav mig blue screen... Väldigt frustrerande.

Medlem sedan jan. 20013 341 inlägg

ATI + Vista är en grymt dålig kombination, jag har börjat bli allergisk mot ATI.
Har fått det att funka på ett Radeon X1300 kort men istället är allt svartvitt trots att det är inställt på PAL B. Byt till Geforce, det tänker jag, har inte haft annat än problem med ATI. :(

Medlem sedan aug. 2002114 inlägg

Det verkar som overlay inte finns i Vista?? Någon gammal teknik? Som inte stöds?

Anyway. För att spela upp filmer så verkar de funka bra med Media Player Classic och ffdshow tryout. Men theater mode verkar inte funka hur jag än gör med vilket program jag än använder.

D-M_R skrev:

Har samma problem.

Har ytterligare problem också då VLC inte fungerar som det ska. Standardinställningar ger ingen bild. Har ändrat video output mode. Vissa funkar mer eller mindre. Open GL gav mig blue screen... Väldigt frustrerande.

Får samma sak eller blir stundtals svart. Så jag kör med mediaspelaren

aleborg skrev:

ATI + Vista är en grymt dålig kombination, jag har börjat bli allergisk mot ATI.
Har fått det att funka på ett Radeon X1300 kort men istället är allt svartvitt trots att det är inställt på PAL B. Byt till Geforce, det tänker jag, har inte haft annat än problem med ATI.

Testa o välj rätt signal inte färgkodning. du kör antagligen S-video sitället för composit. käns oftast igen av grafikkortet som själv andrar signal beroende på kabel ... man måste oftast köra med adaptern som förljer med .

I övrigt så Kräks ja på Nvidia ... Ati är snabbare o ger mer för pengarna . stred för nvidia förut men gick över till ati då det levererade mer

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)